20 Simpele gewoontes voor een gezond leven

Wat werd mijn lijstje met simpele tips voor een kick-ass 2016 goed gelezen! Dit keer heb ik 20 simpele gewoontes voor een gezond 2016 op een rijtje gezet. Het klinkt allemaal zo simpel en voor de hand liggend, maar ik denk dat heel veel mensen (inclusief ikzelf) dit vergeten toe te passen in het dagelijks leven. 

1.  Drink een groot glas water (eventueel met citroen) voordat je aan je dag begint
2. Laat frisdrank staan, het liefst helemaal
3. Voeg noten, zaden en pitten toe aan je ontbijt, lunch of diner
4. Gebruik de magnetron zo min mogelijk
5. Drink minder koffie, maximaal 3 koppen per dag
6. Ga vroeger naar bed en sta eerder op
7. Eet meer fruit en varieer genoeg (diepvriesfruit is heerlijk door yoghurt of havermout in de winter)
8. Ga vaker naar de markt om groenten en fruit te kopen (veel goedkoper en verser)
9. Houd een eetdagboek bij om te zien hoe je eetpatroon is en wat je kunt verbeteren (koekjes)
10. Doe elke dag een paar minuten de plank
11. Drink meer groene, witte en kruidenthee
12. Zorg dat je ontbijt in ieder geval gezond is, een goed begin is het halve werk
13. Probeer vaker te lunchen met groenten (salade, soep)
14. Maak af en toe een groene smoothie met extra groenten of fruit
15. Neem de trap in plaats van de lift
16. Zorg dat je een aantal gezonde porties eten in je vriezer hebt, zodat je toch gezond kan eten als je lui bent
17. Ga vaker lopend ergens heen
18. Drink veel meer water (houd bijvoorbeeld een flesje water bij de hand)
19. Laat alle technologie staan voor en na een bepaalde tijd (stond ook in het andere lijstje, maar is gezond!)
20. Neem vaak genoeg tijd voor jezelf om tot rust te komen

Welke kleine gezonde gewoontes pas jij toe aan je leven?

Liefs,
Laura.

Bloglovin

Author: Laura

Ik ben Laura, een 24-jarige blogger en freelancer. Ik ben in 2015 afgestudeerd aan TMO Fashion Business School en heb recentelijk mijn MSc Marketing Management afgerond aan de Universiteit van Groningen! Sinds maart 2017 woon ik samen met mijn vriend Tim in Haarlem. Op Style Remains vind je artikelen over geluk, zelfontwikkeling, ambitie, succes, ondernemen & bloggen.

Leave a Comment

Your email address will not be published.

  • Hele goeie tips! Sommige lijken zo vanzelfsprekend maar dan denk ik “en dus waarom doe je het niet ;-)” Ik let zo goed mogelijk op m’n voeding en ben heel gek op fruit en groente dus dat gaat vrij makkelijk. Drink graag water en thee en drink niks met prik. Wat moeilijker is het sporten. Moet ik eens echt wat aan gaan doen. En wat meer tijd maken voor het ontbijt ? . Ik ga dit handige lijstje bewaren. Af en toe mezelf streng toespreken ??

  • Wat een goede tips! Er zijn er heel wat die vanzelfsprekend zijn, maar echt dringend moet opvolgen.
    Daarnaast zijn er gelukkig ook al tips die ik toepas 🙂 Stel je voor…
    Het is er eentje om op mijn koelkast te hangen en elke dag te schrappen!

  • Ah, wat een fijn lijstje! Goed om het op een rijtje te zetten ? Ik merk zelf dat ik me gedurende de dag een stuk beter voel als ik ‘s ochtends iets van sport doe (hardlopen of yoga meestal). Hoeft niet lang te zijn; 15 tot 20 minuten is genoeg. En verder inderdaad op mijn voeding letten; veel groenten en fruit en niet te veel koekjes eten ?

  • Heel handig! Dit zijn de dingen die ik wil doen, maar nog niet altijd toepas ;). In de zomer heb ik een hele tijd een glas met citroen gedronken toen ik op stond. Was echt heerlijk verfrissend bij het opstaan.

  • Goede dingen ja! Veel dingen doe ik op zich al wel alleen kleine ongezonde snacks als chocolade zijn mijn zwakke punt. Ik wil dan ook echt dit jaar in ieder geval een tijdje een eetdagboek bij gaan houden.

  • Aai, vaker lopen zou ik zeker in gedachten moeten houden. Ik pak vaak de auto en ben daardoor erg lui geworden haha. Die ga ik dus zeker meenemen in het nieuwe jaar.

  • Goed lijstje! De trap nemen is voor mij soms nogal pittig, aangezien ik op de 12e verdieping woon. Ik wil het soms wel, maar als ik met een zware boodschappentas of schooltas thuis kom denk ik toch vaak nah. Terwijl ik net zo goed de lift tot de 8e of 10e ofzo zou kunnen nemen, en vanaf daar lopen. Ontbijten doe ik tegenwoordig sowieso met fruit (en vaak yoghurt en muesli) dus dat zit wel goed. Wel zou ik echt een limiet moeten stellen voor het aantal uren technologie!

  • Een groene smoothie gecombineerd met groente en fruit is niet goed?? Iedereen doet dat toch :’) In ieder geval een leuk en handig lijstje! Ik ben ook weer bezig om me fitter en gezonder te voelen!

    • Ik kom steeds vaker artikelen tegen over dat het niet gezond schijnt te zijn om groente en fruit te combineren! Het fijne weet ik er ook niet van haha. Ik heb het er maar even uitgehaald. Dankjewel!