Mijn gezonde boodschappenlijst

Tijdens een vakantie ben ik toch altijd wat minder bezig met gezond eten. We eten dan vaker buiten de deur, er wordt vaker een wijntje ingeschonken (met bijbehorende borrelhapjes) en het past allemaal in de “Ah joh, het is vakantie!” mentaliteit. Helemaal niet erg, maar als ‘het echte leven’ dan weer begint, vind ik het leuk om me weer wat meer bezig te houden met gezond leven. Op vakantie heb ik al gezonde recepten opgezocht en inspiratie opgedaan voor wat meer variatie in mijn ontbijtjes en lunches.

Ook heb ik een aantal gezonde voornemens:

  • Eerst een kop groene thee bij het ontbijt, vóór ik een kop koffie neem
  • En bij elke kop koffie een glas water (je droogt uit van koffie)
  • Minstens drie verschillende ontbijt- en lunchmaaltijden per week (moeilijk!)
  • Altijd een karaf met water neerzetten naast de laptop
  • Minstens twee keer per week naar de sportschool
  • Meer afwisseling in groenten, fruit, zuivel en volkoren of spelt

MD04-11

Daarnaast heb ik een gezonde boodschappenlijst gemaakt van de basis-dingen die ik in huis wilde halen (niet dat ik tien verschillende soorten fruit tegelijk in huis haal, maar je snapt wat ik bedoel). Qua avondeten wil ik vooral veel verschillende groenten eten, verder heb ik daar nooit standaard boodschappen voor.

Dit is een beetje de basis van hoe ik graag eet en wat ik lekker vind! Ik zal binnenkort weer eens een eetdagboek bij gaan houden van een dag of een week, ik vind dat altijd leuk om te doen. Hebben jullie ook een soort standaard boodschappenlijst voor als je gezond wilt eten?

Liefs,
Laura.

PS: De grootste uitdaging wordt natuurlijk om náást deze boodschappen ook niet nog een zak chips of rode dropveters (!) in het mandje te gooien. Ach ja, stap voor stap!

Author: Laura

Ik ben Laura, 25 jaar. Ik ben in 2015 afgestudeerd aan TMO Fashion Business School en heb recentelijk mijn MSc Marketing Management afgerond aan de Universiteit van Groningen! Sinds maart 2017 woon ik samen met mijn vriend Tim in Haarlem. Op Style Remains vind je artikelen over geluk, zelfontwikkeling, ambitie, succes, ondernemen & bloggen.

Leave a Comment

Your email address will not be published.

  • Wat een handig lijstje! Dit soort producten heb ik vaak ook in huis. Ik heb periodes dat ik teveel snoep en daarna een tijdje goed eet. In deze periodes snakt mijn lijf naar de suiker. Dit komt puur door vermoeidheid. Dan weet ik dat ik even rustig moet doen en weer normaal moet gaan eten. En dan gaat het vaak wel een lange periode goed. Vind het leuk als je een eetdagboek deelt. Altijd handige inspiratie.

  • Ik ben vaak jaloers op mensen die met een streng dieet zoveel afvallen. Maar ik weet ook wel van mezelf dat ik dat nooit kan volhouden. Dus kleine stapjes zijn goed genoeg!

  • Wat een goede voornemens! Het gaat je vast lukken. Ik vind het soms best lastig, maar ik probeer weer een nieuw ritme te vinden nu de school weer is begonnen. Er staan lekkere dingen tussen op je boodschappenlijstje.

    • Ik vind het ook lastig, vooral omdat ik zo vaak zin heb in chips of snoep (heb nu ook echt een rode dropveter-fase…). Maar dat is natuurlijk ook gewoonte geworden haha!

  • Heel goed dat je niet in onmogelijke moeilijke regimes denkt, maar in praktische kleine handelingen en een pasr wat algemenere doelen. Lijkt me een stuk haalbaarder en dat houdt het ook leuk.